Monday, January 19, 2015

We rewrite, you decide

Where does the news come from on a Fox homepage? Let's have a look:

Your top story:

A program implemented by the National Security Agency to help the U.S. and its allies track the computers and networks used by North Korean hackers was critical in gathering information that led Washington to conclude Pyongyang was behind last year's cyberattack on Sony Pictures.

The New York Times reported late Sunday that the NSA began placing malware in North Korean systems in 2010.

The no. 3 spot:

Several treatment centers built by U.S. troops and meant to receive Ebola patients are sitting empty or nearly empty in the West African country of Liberia, according to a published report.

The Washington Post reports that the worst of the deadly outbreak appeared to have passed before the first treatment centers were even completed. A Liberian government official tells the Post that the centers were built "too late." 

In the outrage spot, it's hard to narrow things down to one source. The New York Post and Sky News both get "Click for more from ..." links at the bottom; the Post tweaks Miss Israel's spelling of "neighbourly" to conform with US style, but Fox uses the spelling on Sky with a (sic).

Here's the shirttail from the one story Fox actually did originate:

Fox News' Serafin Gomez, James Rosen, Hillary Vaughn, Jake Gibson, and Lee Ross contributed to this report.

No wonder Fox has to rely on the grownup media for its substantive coverage. Five writers are contributing to a 10-graf story on party doings.

Labels: ,


Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home